Op vrijdagavond 26 januari 2024 werd de kaas- en bouillonfondue voorbereid door voorzitter Marijke de Quack, en de bestuursleden Deborah van den Hondel en Carina Bezemer in Sociëteit De Réunie in Gouda. Deze keer reikte gastvrouw Renate van Galen de badges uit. Na een eerste drankje aan de bar volgde een welkomstwoord van Deborah, waarin ze voorstelde halverwege het diner te rouleren voor nieuwe gesprekken en hapjes.
Spreker Fleur Rhemrev-Hartgers
De avond werd verrijkt door gastspreker Fleur Rhemrev-Hartgers van Verandering in Bedrijf. Zij begeleidt bedrijven bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering om de klantbeleving te verbeteren, met aandacht voor zowel klanten als medewerkers. Met Fleur spraken we over de klantbeleving van onze leden en bezoekers van Vrouw en Busyness. Dit concept is ook toepasbaar op individuele bedrijven en begint met een verlangen, behoefte, of noodzaak. Fleur nam ons mee in de missie (Why), visie (kernwaarden), en strategie (werk in uitvoering). Het vertrekpunt voor Vrouw en Busyness was het canvas model dat we in 2022 tijdens een workshop in diverse teams hebben opgezet.
Canvas model
In een eerdere activiteit hadden we al een aantal zaken benoemd (zie hieronder). Fleur heeft dit nog verder uitgewerkt.
Kernactiviteiten: Het organiseren van interactieve netwerkbijeenkomsten gericht op persoonlijke en zakelijke verbinding met een gevarieerd inhoudelijk aanbod, bijzondere activiteiten en bevordering van onderling ambassadeurschap.
Why: Vrouwen ondernemen anders dan mannen, met meer nadruk op gevoel, intuïtie, en empathie voor hun klanten. Geld verdienen is belangrijk, maar niet het enige. In dit netwerk hebben we aandacht voor ondernemen op onze manier en steunen elkaar daarin.
Doelgroep: Vrouwelijke ondernemers (jong en oud, uit diverse culturen) in het Groene Hart: zzp’ers, CEO’s, (door)starters.
Kernwaarden: Door persoonlijke verbinding en ambassadeurschap en vanuit herkenning, gelijkwaardigheid, veiligheid, en vertrouwen op inspirerende wijze met elkaar netwerken en kennis delen om tot nieuwe klanten te komen.
USP: Deelname aan inhoudelijke kennissessies en bijzondere activiteiten die deel uitmaken van een jaarlidmaatschap, waarbij ontwikkeling als ondernemer en verbinding met elkaar centraal staan, en waar je sparringpartners en support vindt.
Call to Action: Ben jij een vrouwelijke ondernemer in het Groene Hart en wil je in een informele sfeer informatie uitwisselen, kennis delen, en je laten inspireren om als ondernemer verder te groeien en je persoonlijk te ontwikkelen? Kom dan kennismaken met onze ondernemersvereniging!
Pitch: “Vrouw en Busyness Groene Hart staat open voor vrouwelijke ondernemers die zoeken naar verbinding en inspiratie bij andere ondernemers.” De pitch leidde tot nieuwe inzichten die deze avond werden gedeeld. Uiteindelijk is je elevatorpitch kort en krachtig en mag niet langer zijn dan een liftbezoek.
Uiteraard is er altijd ruimte voor aanscherping en aanpassing.
Prijs voor de leukste reactie op het event
Fleur overhandigde voorzitter Marijke de ingelijste elevatorpitch. Fleur werd zelf bedankt door Carina met een schitterende bos bloemen in roze en groene kleuren van het V&B-logo.
Als toegift had Fleur een prijs voor degene die de leukste reactie schrijft over het event. Het boek ‘Verkopen zonder te verkopen’ van Marie-José Giebris is beschikbaar gesteld door haar. Het bestuur gaat deze prijs uitreiken op de volgende zwermbijeenkomst 19 februari bij Monica Daniël van Hair Change (en meer…) in Hazerswoude-Rijndijk.
(facebookfeed met album)